قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد پس از11سال
السلام علیک یااباعبدالله الحسین

 معجزه‌اي که تيم ملي کشتي آزاد ايران انتظارش را مي‌کشيد در ميدان جهاني بوداپست به وقوع پيوست و با راهيابي عزت‌الله اکبري به فينال وزن 74 کيلوگرم، تيم ملي کشتي آزاد ايران پس از 11 سال بار ديگر قهرمان جهان شد.

در روز پاياني رقابت‌هاي کشتي آزاد قهرماني جهان کشتي‌گيران وزن 74 کيلوگرم به ميدان رفتند. اين در حالي بود که روس‌ها تا پايان 6 وزن اول 7 امتياز از ايران پيش بودند و قهرماني ايران در آن زمان چيزي شبيه معجزه بود اما اين اتفاقات يکي يکي رخ داد تا با پيروزي عزت الله اکبري مقابل رشيد قربان اف ازبکستاني و راه يابي اين کشتي‌گير به فينال، ايران سرانجام فرمانروايي روس‌ها را سرنگون کند و پس از 11 سال دوباره آقاي کشتي جهان شود.

آخرين باري که ايران قهرمان جهان شده بود به سال 2002 و مسابقات جهاني تهران بازمي‌گشت و حالا پس از 11 سال جام قهرماني دوباره به خانه برمي‌گردد. اين، پنجمين قهرماني ايران در کشتي آزاد جهان است. همچنين تيم ايران پس از 48 سال در خارج از خانه قهرمان جهان شد.

مسابقه‌هاي جهاني 1961 يوکوهاما، 1965 منچستر، 1998 تهران و 2002 تهران چهار عنوان قهرماني پيشين ايران در مسابقه‌هاي جهاني هستند.

اما در رقابت‌هاي وزن 74 کيلوگرم شکست کاباهر هوبژتي از روسيه مقابل ياداو از هند اولين حادثه بزرگ بود که ايران انتظارش را مي‌کشيد. باخت اين کشتي‌گير هندي مقابل جردن باروفس قهرمان جهان و المپيک از آمريکا باعث شد تا نماينده روس‌ها بدون هيچ بردي حذف شود. در اين شرايط ايران تنها به مدال عزت‌الله اکبري (به هر رنگي هم که باشد) احتياج داشت تا قهرمان جهان شود. اکبري که پيش از اين تجربه بين‌المللي بسيار کمي داشت و تنها در آسيا برنز گرفته بود، قدم به قدم پيش رفت و اوج گرفت.

او ابتدا الکساندر بورکا از مولداوي را 10 بر 2 برد سپس ياکوب ماکاراشويلي از گرجستان را 7 بر صفر شکست داد و مقابل مورا بلانکو از کوبا هم 5 بر 2 پيروز شد. تاکاتاني از ژاپن قرباني بعدي جانشين صادق گودرزي بود (با نتيجه 6 بر 4) تا ملي‌پوش 74 کيلوگرم ايران خود را در نيمه نهايي ببيند.

اکبري در نيمه نهايي هم با نتيجه 4 بر 3 رشيد قربان‌اف از ازبکستان را برد و فيناليست شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:









تاريخ : چهار شنبه 27 شهريور 1392برچسب:,
ارسال توسط محسن جعفری